Пряме врегулювання страхових виплат

З 1 грудня 2016 року в Україні стартувало пряме врегулювання страхових випадків з обов'язкового страхування відповідальності власників транспортних засобів в добровільному режимі. Тепер потерпілий в ДТП може звертатися до свого страховика ОСАГО або страховика винуватця. Страхова компанія врегулює страховий випадок і здійснює відшкодування клієнтові. 

Поки участь в системі прямого врегулювання підтвердили 16 українських страховиків: АХА Страхування, Арсенал Страхування, PZU Україна, ВУСО, АСКА, Оранта, ПРОСТО-страхування, УНІКА, Провідна, ІНГО Україна, Універсальна, Міжнародна СК, КРЕДО, АСКО-Донбас Північний, Колоннейд Україна і Брокбізнес. Ще 10 страховиків мають намір приєднатися до системи прямого врегулювання найближчим часом. 

Принцип прямого регулювання збитків по ОСАГО полягає в тому, що в разі дорожньо-транспортної пригоди постраждала сторона отримує відшкодування збитку у страховій компанії, що продала їй поліс, а не у страховика винуватця ДТП (як це відбувається зараз). Страхова компанія виплачує своїм потерпілому відшкодування у розмірі отриманого матеріального збитку з наступною компенсацією цієї суми (всієї або частини) за рахунок компанії винуватця через спеціальний кліринговий центр. Розрахунок відбуватиметься в рамках фіксованої суми, періодично піддається перегляду. 

Але скористатися такою системою можна буде не завжди.

 

Для застосування прямого регулювання потрібно, щоб страховий випадок задовольняв трьом обов'язковим критеріям: 
  • дорожньо-транспортна пригода сталася за участю тільки двох транспортних засобів, 
  • шкода заподіяна виключно майну 
  • обидва водії мали дійсні на момент ДТП поліси ОСАГО, видані страховими компаніями, які є учасниками системи прямого врегулювання.

 

Дуже схоже на вимоги до спрощеного оформлення збитків за допомогою «європротоколу», але тільки без обмеження за сумами збитків.